14 de feb. de 2014

O DÍA DE ROSALÍA. 24 DE FEBREIRO


Coma todos os anos celebramos o día de Rosalía o 24 de febreiro.

Lémbrovos que hai recursos nas entradas anteriores:




Un repoludo gaiteiro.

Un repoludo gaiteiro 
de pano sedán vestido, 
como un príncipe cumprido, 
cariñoso e falangueiro, 
entre os mozos o primeiro 
e nas siudades sen par, 
tiña costume en cantar 
aló pola mañanciña, 
con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Sempre pola vila entraba 
con aquel de señorío, 
sempre con poxante brío 
co tambor se acompasaba; 
e se na gaita sopraba 
era tan dóce soprar 
que ben fixera en cantar 
aló pola mañanciña, 
con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Todas por el reloucaban, 
todas por el se morrían, 
se o tiñan cerca sorrían, 
se o tiñan lonxe choraban; 
¡Mal pecado! Non coidaban 
que c’aquel seu frolear 
tiña costume en cantar 
aló pola mañanciña 
con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Camiño da romaría 
debaixo dunha figueira, 
cánta meniña solteira 
¡quérote! lle repetía... 
I el ca gaita respondía 
por a todas emboucar, 
pois ben fixera en cantar 
aló pola mañanciña 
con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

Con esta miña gaitiña 
ás nenas hei de engañar. 

¡Nas festas, cánto contento! 
¡Cánta risa nas fiadas! 
Todas, todas namoradas 
déranlle o seu pensamento. 
I el que de amores sedento 
quixo a todas engañar, 
cando as viu dimpois chorar 
cantaba nas mañanciñas: 
Non sexan elas toliñas, 
non veñan ao meu tocar. 

Non sean elas toliñas, 
non veñan ao meu tocar.

Ningún comentario:

Publicar un comentario